Jak długo żyjemy?

Jak długo żyjemy?

Badanie statystyczne pokazują, że żyjemy coraz dłużej. Przypominają nam o tym także politycy, którzy fakt ten wykorzystują do prowadzenia kampanii na rzecz wydłużenia wieku emerytalnego. Czy rzeczywiście żyjemy dłużej, a jeśli tak, to jak to dłuższe życie wygląda? Przyjrzyjmy się niektórym przypadkom na podstawie tego, co możemy zaobserwować dzisiaj. Otóż starsze osoby, które przekroczyły już osiemdziesiąty rok życia dzielą się na takie, które mogą jeszcze żyć samodzielnie i na takie, które wymagają stałej opieki ale nic nie wskazuje na to, jakoby miały niebawem umrzeć. Na starość wszyscy najbardziej boimy się niedołężności oraz tego, że ktoś będzie musiał się nami opiekować. I tak też jest. Na pewno na starość tracimy siły. Brakuje nam energii do podejmowania nowych wyzwań, z pewnością nie jesteśmy w stanie pracować siedząc przy biurku przez osiem godzin dziennie. Jak więc ktokolwiek ma pracować do siedemdziesiątki prawie? To niemożliwe. Tym bardziej że wszystkie statystki i badania przewidują, że nawet jeśli będziemy dłużej żyć, to będziemy niezwykle schorowani.

Tagi wpisu: , .

Sport to zdrowie

Sport to zdrowie

Każdy zna to zdanie, które mówi o tym, że sport to zdrowie. Wierzymy w nie z założenia, ale żeby tak realizować i robić cokolwiek w tym kierunku, aby to zdrowie swoje utrzymać i pielęgnować – z tym już nieco gorzej. Powinniśmy jednak już od najmłodszych lat – uczyć swoje dzieci tego, że kultura sportowa powinna być wpisana dosłownie w nasze życie. Uprawianie jakiejś dyscypliny sportowej – niekoniecznie wyczynowo, znacznie poprawi jakość naszego życia, zwłaszcza samopoczucie, kondycję fizyczną. Dzięki sportowi nie będziemy musieli się martwić o to, że na przykład utyjemy albo będziemy mieli nadwagę. Dzięki uprawianiu sportu nie tylko zadbamy o swój wygląd, ale także o zdrowie na stare lata. Doskonale wyćwiczone i wyrzeźbione mięsnie długo będą wspomagały nasze ciało do tego, by wyglądało pięknie. Poza tym udowodnione jest, że ludzie uprawiający jakikolwiek sport czy po prostu regularną aktywność fizyczną są większymi optymistami, z radością podchodzą do każdego zadania, z uśmiechem witają i kończą każdy dzień. Może więc warto przeprosić się ze sportowym obuwiem i zacząć żyć po prostu lepiej?

Tagi wpisu: , .

Codzienna poranna gimnastyka

Codzienna poranna gimnastyka

Codzienna poranna gimnastyka to coś, co odeszło już niejako do lamusa. Nikt o tym nie pamięta, a okazuje się, że jest to niezwykle ważne dla całego naszego dnia, dla naszego ogólnego rozruchu oraz samopoczucia. Jak może wyglądać taka codzienna gimnastyka poranna? Wcale nie musimy wykonywać jakiś intensywnych i skomplikowanych ćwiczeń. Wystarczy wykonać kilka przysiadów, parę rozciągnięć i właściwie można powiedzieć, że jesteśmy rozciągnięci. Po takiej porcji ćwiczeń nasz organizm jest znacznie lepiej dotleniony – my czujemy się lepiej, mamy więcej energii i mamy więcej optymizmu. To bardzo ważne. Ile czasu należy poświęcić na poranną gimnastykę? To może być kilka minut – pięć do dziesięciu. Więcej naprawdę ni trzeba. Są też oczywiście amatorzy innych aktywności fizycznych o poranku – na przykład porannego joggingu. To wymaga znacznie więcej energii przede wszystkim determinacji. Można jednak sprawić, aby wygospodarować na to czas. Wszystko zależy od nas samych od determinacji i od podejścia do kwestii własnego zdrowia oraz samo czucia.

Tagi wpisu: , .

Jaka aktywność fizyczna zimą?

Jaka aktywność fizyczna zimą?

Zima to taki czas, kiedy nieco bardziej folgujemy sobie z dietą, nie jesteśmy tak bardzo restrykcyjni względem własnego talerza. Jemy co popadnie usprawiedliwiając się śniegiem i mrozem oraz tym, że nasz organizm potrzebuje więcej energii, aby przetrwać ten trudny czas. Niestety w praktyce to tak nie wygląda. Podobnie jak u zwierząt, tak i u ludzi zima jest tym czasem, kiedy to metabolizm nieco zwalnia. Jesteśmy bardziej senni, więcej odpoczywamy. Wszystko ma oczywiście związek z krótkimi dniami i długimi nocami. Zimą także mamy znacznie mniej owoców oraz świeżych warzyw, co staramy się zastępować innymi składnikami. Tym bardziej więc powinniśmy uważać na to co jemy i w jakich ilościach jemy. To właśnie zimą najłatwiej można przybrać tych nadprogramowych kilogramów i to właśnie po zimie najwięcej pań decyduje się na intensywne odchudzanie. A jak się okazuje, zimą można nie tylko zdrowo się odżywiać ale też uprawiać aktywność fizyczną. Narty, sanki a nawet same spacery – to skonały sposób na hartowanie ciała i świetną formę.

Tagi wpisu: , .

Rozpoczęcie dobrego dnia.

Rozpoczęcie dobrego dnia.

Wstajemy z łóżka. Jesteśmy w niezbyt dobrym nastroju. Zakończył się weekend. Teraz czeka nas pięć dni ciężkiej pracy. To nas nie napawa do optymizmu. Jest godzina 7. Nie chcę nam się robić nic. Najchętniej byśmy poszli dalej spać. Jednak takie zachowanie nie będzie prowadzić do niczego dobrego. Powinniśmy się zastanowić co należy zmienić. Pomyślmy czy nie mogliśmy zacząć naszego dnia z uśmiechem na ustach? Oczywiście, że tak. Spróbujmy tego dokonać. Powinniśmy przede wszystkim zmienić podejście. Zamiast rano przewracać się na drugi bok i wyłączać budzik postanówmy zrobić kilka brzuszków i pompek. Taki poranny sport na pewno wprowadzi do naszego dnia niezwykłe orzeźwienie. Zdecydujmy się na tego typu aktywność fizyczną. Od samego poniedziałku będziemy mieli naładowane nasze akumulatorki w bardzo dużym stopniu. Takie zachowanie może być dla nas powodem do dumy. Kiedyś znienawidzony poniedziałek a teraz dzięki porannym ćwiczeniom będzie to najlepszy tydzień w naszym życiu. Za każdym razem powtarzając nasz schemat będziemy w stanie odczuć zdecydowaną różnicę.

Tagi wpisu: , .

Trening fitnessu w domu.

Trening fitnessu w domu.

Nie pamiętamy kiedy uprawialiśmy sport. Chcemy to jak najszybciej zmienić. Decydujemy się przede wszystkim poszukać jakiś ciekawych programów na YouTube. Jesteśmy uratowani. Znajdujemy bardzo wiele trenerek, które pokazują jak należy ćwiczyć poszczególne ćwiczenia. Dzięki temu występuję bardzo duża interakcja. Instruktorka od fitnessu pokazuję nam w jaki sposób tak naprawdę mamy trenować. Zamiast kolejnego serialu powinniśmy się zdecydować na coś zupełnie innego. Przede wszystkim wybierzmy pewną aktywność fizyczną, która będzie polegała na realizacji planu cyklu treningowego. Jeśli przykładowo we wtorek oglądaliśmy cały dzień seriale po przyjściu do domu to teraz powinniśmy to zmienić. Musimy zdecydować się na coś zupełnie innego. Przede wszystkim włączmy kanał naszej ulubionej trenerki i razem z nią zabierajmy się do ćwiczeń. Wykonany plan może zaowocować naszą dobrą kondycją. Od teraz odstawmy seriale na bok, zainteresujmy się sportem. Przecież jeszcze niedawno w szkole średniej mieliśmy oceny piątkowe z wychowania fizycznego.

Tagi wpisu: , .